img1
img2
img3

Stichting Loeka doneert

voor vervolgonderzoek aan het Prinses Maxima Centrum in Utrecht 81.000,00 euro. Samen vóór kinderen, tegen kanker! Wij mochten gelukkig weer doneren. Jullie gedoneerde geld en het harde werk hebben weer hun vruchten afgeworpen. Hierdoor kan Professor Marc van de Wetering

eerder beginnen aan hun onderzoek naar osteosarcoom kanker bij kinderen en kunnen ze met onze donatie weer verder om hun bevindingen naar organoïden uit te werken. Inmiddels zijn ze in het laboratorium begonnen met het laten groeien van osteosarcoom tumor weefsel. Hoe meer weefsel er beschikbaar is, hoe meer verschillende soorten medicijnen ze kunnen uittesten wat de kans vergroot om een geschikt medicijn te vinden. We mochten een kijkje nemen in het laboratorium om beter beeld te krijgen van het werk van de verschillende onderzoeksteams. Dit is echt revolutionair en we zijn zó trots dat we er deel van mogen uitmaken.