Ambassadeur

LEX UITING, Venlo 24/08/1986

Nederlandse verslaggever, zanger, radio- en televisiepresentator

Lex begon zijn carrière bij Omroep Venlo. In 2005 ging hij bij BNN aan de slag. Hij werd verslaggever bij BNN United op Radio 1. Later werd hij 3FM-verslaggever voor het programma Wout! van Wouter van der Goes en vervolgens voor Coen Swijnenberg en Sander Lantinga in de Coen en Sander Show. Na zijn periode bij BNN stapte hij in 2007 over naar de VARA. Daar ging hij aan de slag als presentator van het jongerenconsumentenprogramma Kassa 3, op Nederland 3. Bij de VARA werkte Lex daarna als verslaggever en sidekick voor het programma Stenders Eetvermaak van deejay Rob Stenders, en was hij een van de Jakhalzen in het programma De Wereld Draait Door.

Op dit moment is Lex verslaggever bij de ochtendshow van Giel Beelen. Hij maakt dagelijks de rubriek 'Gaat-ie Mee Of Zegt-ie Nee', waarin verzonnen feiten worden voorgelegd aan BN'ers. De vraag is dan of ze 'meelullen' of dat de prominent eerlijk zegt 'er niets vanaf te weten'. Sinds 2006 presenteert Lex Kinderen voor Kinderen en de Juf & Meester-battle bij Zapp op Nederland 3. En hij is te zien als Rambammer in het journalistieke/satirische programma Rambam, ook op Nederland 3.

Lex is trots op zijn ambassadeurschap voor Stichting Loeka. Vanuit Amsterdam volgt Lex het laatste nieuws van de stichting en laat weten zich zeer nauw betrokken bij de organisatie en haar doelstellingen te voelen.

Bekijk de videoboodschap van onze ambassadeur en klik op onderstaande foto