Zijn familie

DE OORSPRONG

Sraar Roebbers komt uit een gezin van vier: vader, moeder en een oudere broer. De vader van Sraar overlijdt als Sraar 17 jaar is aan longkanker, op 25 jarige leeftijd verliest Sraar zijn moeder aan borstkanker. Christel Maaskant komt ook uit een gezin van vier: vader, moeder en een jongere broer. Het familieleven staat in beide gezinnen centraal.

Sraar en Christel komen elkaar op 16-jarige leeftijd tegen. De vonk springt over en zes jaar later besluiten ze om samen te gaan wonen. Sraar werkt op dat moment als autoschadehersteller en Christel heeft reeds haar eigen wassalon.

LIEFDE VOOR ELKAAR

Na zo’n kleine tien jaar trouwen Sraar en Christel. Ondertussen heeft ook Sraar de stap gemaakt naar eigen ondernemerschap in de autoschade wereld.

In Juli 2004 wordt dochter Juul geboren. Loeka komt in November 2005 ter wereld. Het gezin Roebbers is compleet met dit koningskoppel.

De ingrijpende gebeurtenissen uit het leven van Sraar en de levensopvatting van Christel geven het stel een bepaalde levensvisie. Hierbij staat gedeelde vreugde en smart centraal.

De kinderen groeien op in een warm gezin. Het gezinsleven is heel belangrijk en normen en waarden staan hoog in het vaandel. Eerlijkheid duurt het langst en onderling respect zijn hun drijfveren. Gezinsuitbreiding volgt nog met een konijn en een trouwe viervoeter, Abi.

Ondanks dat er hard gewerkt wordt, is er voldoende ruimte over voor quality time. De vrijdagavond is een heerlijk avondje, het begin van het weekend! Gezellige logeerpartijtjes of uitjes samen met vrienden of familie, er was altijd wel wat te beleven.

INTENS GENIETEN

Genietend van elkaar en met elkaar, samen vissen of wandelen met Abi op de hei en dan afsluiten met een lekker ijsje in Arcen. Sraar en Loeka kregen sponsorkaarten van de Grand Prix en maakten daar al twee jaar een gezellig mannenweekend van, een traditie die nog vele jaren zou moeten volgen.

De ideeën voor de meisjesweekenden waren té leuk en daarom gingen Sraar, Loeka en een deel van de familie gewoon mee.

Elk jaar wordt er zomervakantie gevierd, met name in Zuid-Frankrijk samen met vrienden. Ook het skiën brengt veel plezier met zich mee. Weer samen met familie, herinneringen worden hier gemaakt, niet wetende dat ze zo een belangrijke rol gaan spelen. De laatste skivakantie wordt een week voor aanvang geannuleerd omdat dan de ernst van Loeka's knie pas duidelijk is.

In 2009 schaft het gezin een caravan aan om in het voor- en naseizoen op een camping te kunnen vertoeven. Het niet hebben van een tuin wordt zo gecompenseerd. Het is een goede investering, met als resultaat een heerlijke tijd met elkaar. Juul en Loeka gaan daarbij altijd samen op pad om daar dan weer ieder met eigen vriendinnetjes en vriendjes het campingleven te beleven.

NOOIT GEDACHT DAT DIT HUN ZOU TREFFEN

De laatste zomervakantie besluit de familie om voor het eerst met de caravan op vakantie naar Italië te gaan. Hoe had het gezin ooit kunnen verwachten dat dit hun laatste vakantie samen was? En dat het eind van 2013 hun leven voorgoed ging veranderen….

Raakt dit jou? Steun Stichting Loeka, doneer nu: elke euro telt.

(Bovenstaande passages komen voort uit een interview met Sraar en Christel Roebbers, ouders van Loeka)