Zijn laatste weg

Eind november geeft Loeka aan dat hij pijn voelt in zijn rechterbeen. Zijn ouders gaan uit van groeipijn, niet vreemd bij een jongen van acht. Drie weken later wordt het gezin met verschrikkelijk nieuws overrompeld: hun zoon heeft kwaadaardige botkanker! De volgende dag krijgen ze te horen dat het zelfs gaat om een osteosarcoom, een vorm van botkanker die heel moeilijk te bestrijden is. Wat een oneerlijke strijd, hoe kunnen zij deze ziekte ooit verslaan?

HELSE PIJNEN EN ZICHTBAAR GROEIENDE TUMOREN

Van chemo’s tot katheters en sondes die maar niet bleven zitten: Sraar en Christel hebben hun zoon deze ellende moeten zien ondergaan. Wat een pijn heeft deze superheld gehad. Waar heeft hij dit in godsnaam aan verdiend? “Waarom hij en niet wij?” is de meest opkomende vraag in deze maanden bij zijn ouders.

Ze zagen de tumor elke dag met het blote oog groeien. Deze vreselijke ziekte nam Loeka’s kleine prille lichaampje helemaal over: de tumor in zijn knie bleef groeien waardoor hij vanaf de eerste dag in het ziekenhuis niet meer kon lopen. Een gezwel boven zijn wenkbrauw zorgde ervoor dat hij een oog nog niet meer open kreeg. Wat een hel die kanker!

IK KAN NIET WINNEN

Het heeft drie maanden mogen duren. Loeka heeft ontzettend hard gevochten tegen deze ziekte, echt héél hard! Hij wilde niet dood. Hij zei zijn familie niet te kunnen missen. Ook hij wist dat hij zijn laatste reis alleen moest gaan maken... Zijn laatste woorden op 22 maart: “Ik stop met vechten, want ik kan niet winnen van de kanker”. Het gezin is gebroken en met pijn in het hart hebben zij afscheid moeten nemen van hun megakanjer.

“Love you lieverd, wij zullen je ons hele leven blijven missen"

(Bovenstaande passages komen voort uit een interview met Sraar en Christel Roebbers, ouders van Loeka)

Christel en Sraar Roebbers hebben hun afschuwelijke ervaringen ongecensureerd van zich af geschreven. Je kunt dit in het gedetailleerde dagboek lezen. Echter geven wij je vooraf de waarschuwing dat dit dagboek schokkende momenten bevat en niet geschikt is voor (te) jonge lezers.

Klik op onderstaande krachtsteen voor het dagboek.