Help mee met een inzamelingsactie

Start een inzamelingsactie

veeg

Kies je actie

Klik op een van onderstaande acties om je actie aan te melden.

Ludieke actie

alleen of met een groep

Schenk je kerstpakket

voor het échte kerstgevoel

Help collecteren

samen met familie of vrienden

Meedoen aan event

leuk met vrienden of collega’s
stichting_loeka_bedenk_eigen_actie

Ludieke actie

PHOTO-2020-02-27-22-44-17

Schenk je kerstpakket

PHOTO-2020-02-27-21-53-51

Help collecteren

Meedoen aan event

stichting_loeka_liever_geen_relatiegeschenk2

Liever geen relatiegeschenk

stichting_loeka_liever_geen_cadeaus

Liever geen cadeau’s

stichting_loeka_liever_geen_bloemen

Liever geen bloemen

stichting_loeka_online_inzamelingsactie

Online inzamelingsactie

stichting-loeka-donatieblik1

Spaar kleingeld van klanten

Meld je actie aan

Wij vragen iedereen, particulieren en bedrijven, om een actie van te voren bij ons aan te melden. Het geeft ons inzicht in wat er allemaal om ons heen gebeurt. We kunnen daar dan rekening mee houden en eventueel helpen. Daarnaast kunnen we dan tijdig met elkaar afstemmen waar en wanneer een persoonlijke overhandiging van je donatie kan plaatsvinden. Én kun je tijdens je aanmelding een gratis donatieblik of collectebus bestellen.

Je actie aanmelden:

Meld je actie aan voor of tijdens je actie. Is je actie al geweest? Dan is dat niet meer nodig. Gebruik dan onze donatiemodule.

1. Kies eerst het soort actie dat je wilt gaan organiseren. Daar vind je ons aanmeldingsformulier.
  2. Vul het formulier in.
    • Geef daarbij aan of je de opbrengst persoonlijk aan ons wilt overhandigen of niet. Zo ja, geef dan ook een paar datums op waarop je dat wilt doen.
    • Voer je actie als bedrijf? Dan kun je eventueel een gratis donatieblik meebestellen. Lees meer hierover onder de uitleg over het gratis Donatieblik.
    • Wil je flyers en/of posters maken ter promotie van je actie? Je mag ons logo daarvoor gebruiken onder bepaalde voorwaarden. Meer informatie vind je onder de uitleg over het Flyerpakket.
  3. Per e-mail ontvang je een bevestiging van je aanmelding. Eventueel nemen we (telefonisch) contact met je op om de datum voor de persoonlijke overhandiging met elkaar af te stemmen.
  4. Publiceer je actie op onze website en social media. In de e-mailbevestiging van je aanmelding sturen we de link naar onze publicatiemodule. We vragen een paar gegevens en een leuke foto!

Gratis donatieblik

Uitsluitend bedrijven komen in aanmerking voor een donatieblik. Particulieren kunnen ons helpen door een (online) actie op te zetten of door ons te helpen met huis-aan-huis te collecteren.

• Gebruik altijd het formulier ‘Meld je actie aan’. Kies voor de optie: Ja, ik wil graag een donatieblik. Geef aan of je die komt afhalen of liever wilt laten bezorgen *.
  • Je kunt het blik maximaal 6 maanden houden **. Na 6 maanden verwachten wij het donatieblik graag terug.
  • Is het blik vol, of zijn de 6 maanden verstreken? Dan heb je twee opties: Optie 1 is dat je het volle blik bij ons komt afgeven. Optie 2 is dat je het blik zelf openmaakt en het opgehaalde bedrag via onze donatiemodule aan Stichting Loeka doneert. Je kunt daarbij ook aangeven of je jouw donatie eventueel persoonlijk wilt overhandigen.

* Bij voorkeur kom je het donatieblik zelf bij ons afhalen. Laten bezorgen kan ook; wij bezorgen het donatieblik gratis in de regio Venlo (+25 km). Daarbuiten versturen wij het donatieblik per PostNL en brengen daarvoor € 6,75 bezorgkosten in rekening.

** Het blik blijft altijd eigendom van Stichting Loeka.

Gratis flyers

Voor extra publiciteit rondom je inzamelingsactie, kun je een gratis pakketje flyers (50 stuks) bestellen. Dat kan uitsluitend via ons formulier ‘Meld je actie aan’.

Je mag ook zelf flyers en/of posters maken:

• Gebruik daarvoor door Stichting Loeka goedgekeurde logo’s en afbeeldingen.
  • Het logo kun je downloaden via de e-mail die je ontvangt nadat je actie is aangemeld.
  • Stuur ons van tevoren het ontwerp van je flyer en/of poster ter goedkeuring. Alleen met deze goedkeuring is het toegestaan om ons logo te gebruiken.

Promoot je actie *

Tip 1

Delen, delen, delen met zoveel mogelijk familie, vrienden, kennissen en de wereld! Hoe meer bereik, hoe meer kansen, hoe meer succes. Deel op Facebook, Instagram en Twitter. Vraag iedereen of zij het verder willen delen voor jou.

Tip 2

Mensen willen graag zien waar hun donatie naar toe is gegaan en of het goed gebruikt is. Plaats daarom regelmatig een update op social media. Vergeet ook niet je donateurs elke keer te bedanken.

Tip 3

Deel ook buiten de social media! Praat er veel over, pak de telefoon, stuur e-mails, sms en/of whatsApp en post op prikborden. Ook flyeren helpt; maak er zelf een of bestel ze bij Stichting Loeka (regel dit tijdens de aanmelding van je actie).

* Als je jouw actie bij ons hebt aangemeld, mag je voor je promotie activiteiten ons logo (onder voorwaarden) gebruiken.

Doneer opbrengst

Als je actie is afgelopen, wil je natuurlijk de opbrengst aan ons doneren. Via onze online donatiemodule kun je dat snel en makkelijk regelen. Als je graag een afspraak wilt maken om je donatie persoonlijk aan ons te overhandigen, kan dat ook. Je kunt dit aangeven als je je actie bij ons aanmeldt. Is je actie niet van tevoren bij ons aangemeld? Dan kun je dit alsnog regelen tijdens je donatie via onze donatiemodule.

Eervolle vermelding

Wij zijn enorm blij en dankbaar voor alle donaties die wij door inzamelingsacties aangeboden krijgen. Graag willen we die mensen publiekelijk bedanken voor de moeite die ze voor ons hebben gedaan. Deze donaties tonen we daarom in ons overzicht van alle inzamelingsacties op deze website. En we delen het ook via social media.

Ik wil dat mijn donatie anoniem blijft. Kan dat?

Ja, je kunt bij ons ook anoniem doneren. We vinden het fijn als we weten wie ons allemaal helpt. Maar als je daar bezwaar tegen hebt, kun je er voor kiezen anoniem te blijven als je via onze donatiemodule doneert. We vragen alleen een e-mailadres om je te kunnen bevestigen dat je donatie gelukt is.

Kan ik als bedrijf meehelpen?

Steeds meer bedrijven kiezen voor samenwerking met een goed doel. Net als wij geloven die organisaties in de kracht die van delen uitgaat. Sommige bedrijven helpen door hun diensten gratis of met een gereduceerd tarief aan ons te bieden. Andere bedrijven organiseren inzamelingsacties onder collega’s, klanten en/of leveranciers. Bekijk je mogelijkheden >

Kan ik mijn donatie persoonlijk overhandigen?

Ja, dat kan als je een inzamelingsactie houdt of hebt gehouden. Er zijn twee manieren hoe je dat kunt regelen; meld je actie vooraf aan met het aanmeldingsformulier of, als je actie al geweest is, doneer de opbrengst via onze donatiemodule. Geef daarbij aan dat je ook een persoonlijk overhandigingsmoment wilt afspreken. In alle andere situaties kun je contact met ons opnemen om te kijken of en hoe we een persoonlijk overhandigingsmoment kunnen plannen.

Wat gebeurt er met mijn bijdrage aan Stichting Loeka?

De giften en donaties die wij ontvangen, doneren wij periodiek aan één van de onderzoekteams die wij zorgvuldig hebben geselecteerd. Lees hier meer over de onderzoekteams die wij steunen.